Wacht Waaiers voor het st. Annaziekenhuis

Gisteren zijn vijftig Wacht Waaiers voor het concept Aangenaam Wachten van het st Annaziekenhuis in Geldrop met enthousiasme in ontvangst genomen.

In nauwe samenwerking met de patiënten en de medewerkers van het st. Annaziekenhuis heb ik deze Wacht Waaier ontwikkeld t.b.v. het verhogen van de kwaliteit van het wachten.

De gastheren en  -vrouwen van dit ziekenhuis zijn inmiddels al aardig ingevoerd in de nieuwe werkwijze waarop het wachten in het st. Anna ziekenhuis wordt vormgegeven. Niet alleen is de inrichting van  een aantal wachtruimtes ingrijpend veranderd naar aanleiding van mijn onderzoek op een aantal poli’s , maar zijn er ook gastvrouwen en -heren  ingezet om op allerlei manieren de patiënt beter op zijn/haar gemak te kunnen stellen.

P1050031Op de Wacht Waaiers, die gebruikt kunnen worden als hulpmiddel en geheugensteuntje voor iedereen die Aangenaam Wachten belangrijk vindt, staan foto’s van en omschrijvingen van situaties die men tegen kan komen in de wachtruimte en daarbij korte tips hoe daarmee om te gaan.

De Wacht Waaier is een speciaal door mij, Anne Pillen, voor het st. Annaziekenhuis ontwikkelde  waaier en kan dus niet zonder toestemming worden gebruikt voor andere situaties.

Iedere Wacht Waaier telt veertien kaarten, die zijn onderverdeeld in de vier categorieën ontvangen,ordenen, sfeerbeheer en informeren.  Naar wens kunnen deze kaarten door mij worden aangevuld met nieuwe situaties.  Ik zal deze dan wel weer apart komen fotograferen op locatie.

P1050423 P1050417

Plaats een reactie