Onderzoek Aangenaam Wachten op SEH

Na de succesvolle veranderingen van de wachtruimtes op de poli’s van het st. Annaziekenhuis in Geldrop, ben ik gevraagd een soortgelijk onderzoek te verrichten op de afdeling Spoed Eisende Hulp.

Deze afdeling stelt specifieke eisen en wilde daarom ook advies op maat. Ook in deze bestaande wachtruimte was er sprake van een kale ruimte met daarin geshakelde rode wachtstoelen.

Inmiddels heb ik twee dagdelen in de wachtruimte van deze afdeling gewerkt en gesproken met patiënten, medewerkers en gastvrouwen -en heren over de bestaande situatie en wensen voor veranderingen.

P1050443Ook heb ik zelf weer veranderingen laten aanbrengen in de bestaande situatie, door andere meubels te laten plaatsen, een leestafel neer te zetten met tijdschriften, rustige achtergrondmuziek te laten horen en via de gastheren en -vrouwen de patiënten extra service op maat aan te bieden (zoals koffie en thee, broodjes (!!) kleurplaten voor de kinderen, etc).

P1050424  P1050425
De conclusies en aanbevelingen werk ik binnenkort uit in een gebonden publicatie, zoals ook is gebeurd voor het onderzoek in de poli’s.

Het totaalconcept Aangenaam Wachten krijgt steeds meer steun in het ziekenhuis en ik wordt door steeds meer afdelingen gevraagd om ook voor hen een soortgelijk onderzoek te doen. Waarschijnlijk kan ik binnenkort aan de slag met een onderzoek naar een verbetering van de kwaliteit in de centrale lifthallen.

Geef een reactie

