Voorbereidingen OPEN BOSHUT 4.0

 

Na mijn vakantie weer terug aan het werk in de Boshut. Ik vind het huisje verscholen in weelderig groen. Buiten straalt de zon, binnen is het koel en donker. Alles is onaangeroerd en stil.

     

Kaat Haest en Kim Hertogs zullen op 26 augustus (OPEN BOSHUT 4) de derde steenlegging realiseren van hun voorstelling MUUR/MURE , een vervolg van de eerste steenlegging bij de Boshut en de tweede steenlegging in Antwerpen.  Ik verheug me erop! Er verschijnt binnenkort een lang,door mij geschreven, artikel in het verenigingsblad van de Heemkundekring uit Baarle Nassau. Een op de zes inwoners van Baarle Nassau ontvangt dit blad, dus hoop ik hiermee een groot deel van de locale bevolking te bereiken. In de hele maand september laat ik een werk, getiteld Re-Creatie zien dat is ontstaan n.a.v. mijn onderzoek in de Boshut. Dit werk zal onderdeel zijn  van  de expositie Rode Draad Groene Kamers in museum Tongerlohuijs in Roosendaal.

     

Op 22 juli j.l. is tijdens het zomerprogramma van Grensgeluiden een  radiodocumentaire  uitgezonden op stadsradio Breda over de Boshut.Ook die documentaire zal te beluisteren zijn op 26 augustus. Ik ga de komende weken korte video’s monteren die ik het laatste jaar heb gemaakt in de Boshut. Die zullen tijdens de OPEN BOSHUT 4 te zien zijn  op mijn  in de keukenkast van de Camouflagekeuken.

Van collega-kunstenaar Liesbeth Verhoeven  kreeg ik een mailtje met de mededeling dat ze bezig is om voor mij een Boshut-flaneerjurk  te ontwerpen, die ze wil gaan maken met door haar bedrukt papier.  Samen met Liesbeth heb ik al geruime tijd plannen om flaneer-performances te gaan ontwikkelen bij de open plek in het bos van de Boshut. Mijn maten voor de nog te maken Boshutflaneerjurk zijn door Liesbeth opgemeten tijdens OPEN BOSHUT 2 .

     

Geef een reactie

