Boshut: sprokkelwarmte


 

Sinds twee weken kan ik , naast het kleine kamertje aan de achterkant van de Boshut, ook de woonkamer warm stoken met een houtkacheltje van Sonja Prins. Ik heb dit prachtige exemplaar weer veilig kunnen aansluiten op de schoorsteen, met dank aan Mien (één van de twee vaste verzorgsters van Sonja) die het kacheltje de afgelopen jaren heeft bewaard.Veel sprokkelhout, dat eerst rondom het huis opgestapeld lag,  laat ik nu drogen in de stookplaats naast de keuken, om het daarna deze winter op te kunnen stoken. De kachel brandt zeer goed en het is goed voor de vochtige atmosfeer binnen dat er af en toe flink gestookt wordt!!

  

Ik ben verder gegaan met de keukenruimte en heb losgescheurd zeil aangebracht  aan muren en plafond. Twee voormalig dichtgetimmerde ramen heb ik opengebroken en van dik plastic voorzien, zodat er weliswaar wat meer licht in de ruimtes komt, maar de besloten sfeer in het huisje behouden blijft. Dit biedt mogelijkheden tot spannende doorkijkjes naar andere ruimtes. Nu de ruimtes steeds meer ontdaan zijn van overtollige ballast, kan ik nu pas echt starten met het opbouwen van mijn eigen  “labyrinth”

Geef een reactie

