Sprokkelwandeling



De laatste tijd heb ik veel dood hout gesnoeid rondom de Boshut. Het hout dat nu her en der verspreid door het bos  ligt, sprokkel ik en leg ik op hopen bij elkaar. Misschien biedt dit bescherming aan egels en andere bosdieren die hier wellicht ook leven? De vogels genieten inmiddels volop van de vele vetbollen die ik rondom de Boshut heb opgehangen.Vooral koolmeesjes en kleine vinkjes hangen er graag aan.

Terwijl ik door het bos struin doe ik allerlei nieuwe ontdekkingen en zie ik de Boshut vanuit  steeds weer veranderend perspectief. Al sprokkelend en wandelend ontdek ik  kleine, maar interessante plaatsen waar ik de komende tijd meer aandacht aan wil  besteden. Ik heb foto’s gemaakt van een aantal plekken die dat gevoel bij me oproepen.


Sonja Prins heeft in het bos een paar kleine kasjes geplaatst die nu helemaal weggezakt zijn en vol bladeren  liggen. Die vind ik interessant als uitgangspunt voor nieuw werk. Ook zijn er meer natuurlijke plekken in het bos die mijn aandacht trekken.



Ik laat mijn gedachten gaan over een door mij bepaald pad dat leidt langs speciale lok- en voederplaatsen voor de bosdieren (vogels, konijn, muis, uil, eekhoorn, etc). Misschien intieme plekjes creëren waar ik een ode breng aan dit leven?

Vandaag breng ik in ieder geval ook weer een lading overtollige troep vanuit de achterkamer in de Boshut naar de milieustraat in Baarle Nassau. Buurman Janus helpt me daarbij met zijn aanhangwagen.

Morgen ga ik naar SCRAP in Rotterdam, op zoek naar interessant materiaal om te gaan (re)creëren  in en rondom de Boshut.

Geef een reactie

