Boshut: re – creëren

Op het ogenblik richt ik me vooral op het onderhoud van de groene ruimte rondom de Boshut. Er is veel dood hout in het bos aanwezig en een aantal bomen staan op het punt van omvallen. Die help ik dan een handje,zodat het veiliger wordt om door het bos te lopen. Tegelijkertijd ontdek ik welke planten en bomen er staan en hoop ik dat ze door het onderhoud weer beter kunnen uitgroeien.

Op zaterdag 2 oktober zal ik het gesnoeide hout hakselen, zodat het de zure grond  ermee kan verrijken. Er staan op het ogenblik veel verschillende zwammen in het bos, die ik wil gaan fotograferen en determineren.  De buren helpen me bij het afvoeren van rommel die ongeschikt is voor hergebruik en die daarom uit de Boshut verwijderd kan worden, zodat er meer ruimte en licht ontstaat voor nieuwe initiatieven.

Ik nodig incidenteel collega-kunstenaars uit bij de Boshut om samen plannen te maken, muziek te maken of gedichten (van Sonja, van hen of van mijzelf ) aan elkaar voor te dragen. Die ontmoetingen neem ik ook op met mijn camera.

Verder schrijf ik  korte verhaaltjes en gedichten n.a.v. mijn ervaringen en her- schep de Boshut als het ware door ruimtes opnieuw in te richten met gebruik van in en rondom de Boshut aanwezige  materialen. Door de veranderende lichtinval en experimenten met materialen  creëer ik steeds nieuwe binnenruimtes en mijn eigen Boshut-landschapjes. Dit is een proces dat me veel creatieve energie geeft. Ook de (resultaten van) dit werkproces leg ik vast met mijn camera’s.

Op zondag 3 oktober aanstaande wordt er  een Sonja Prins zondag georganiseerd in Baarle Nassau. Tijdens de hele maand oktober zal er  werk van Sonja te zien zijn op diverse locaties in Baarle Nassau. In de Rabobank laat ik samen met collega-kunstenaar  Tsjoes Bruwiere een fotoinstallatie zien met het gedicht “Herinnering” van Sonja Prins , gecombineerd met  foto’s van de Boshut tijdens haar leven en daarna .De folder downloaden? Klik HIER!!

Een gedachte over “Boshut: re – creëren

  1. vivian

    Ha Anne,
    Wat een prachtig project waar je letterlijk in ondergedoken bent. De stilte waarom jouw zijn vroeg, vond en vind je hier, in en om de Boshut, resulterend in hervonden woorden en beelden, essentie.
    Ik ben er zondag niet, ga een andere overledene gedenken. Tót gauw!

Geef een reactie

