Allerzielen Alom en de Boshut

Op 21 ,22 en 28 juni aanstaande ben ik deelnemer een  Masterclass  bij Kunstenaars en Co in Amsterdam. Ik bereid een plan voor voor een alternatieve viering in het kader van Allerzielen Alom  in 2011 rondom het leven en de Boshut van Sonja Prins . Allerzielen is  een multidisciplinair community-artproject dat sinds een aantal jaren plaatsvindt in oktober/november en is geïnspireerd op de van oorsprong katholieke traditie van Allerzielen op 2 november. Kunstenaar Ida van der Lee is verantwoordelijk voor het concept van Allerzielen Alom en artistiek leider. Schatten van Brabant ondersteunt initiatieven in Brabant.

In het weekend van 2 en 3 oktober organiseert de werkgroep rondom Sonja Prins een aantal activiteiten in Baarle Nassau, waarbij het werk van Sonja onder de aandacht wordt gebracht voor een groter publiek. Er zijn dan activiteiten gepland in het huis  van kunstenaar Josje Schroot, een expositie in de Rabobank en een literaire activiteit in boekhandel Bruna in Baarle Nassau.Mijn bijdrage aan dit weekend zijn een aantal foto’s die in in de afgelopen periode heb gemaakt van de Boshut. Deze zullen , samen met een aantal foto’s van kunsenares Tsjoes Bruwiere (BE) worden getoond op een dvd in de Rabobank van Baarle Nassau.

Bij mijn onderzoek in de Boshut concentreer ik me steeds meer op het voorbereiden/inrichten van een aantal binnenruimtes van de Boshut.

Geef een reactie

