Boshut: Schele baby

Een deel van de  vele zwart-wit kopiëen van geperste bloemen die Sonja Prins heeft nagelaten heb ik naast elkaar op de  wand en het plafond gelijmd in de woonkamer van de Boshut. Het duizelingwekkende patroon dat daarbij is ontstaan doet me denken aan een voorval in mijn jeugd. Ik kwam op kraambezoek bij een indonesische familie omdat mijn vriendinnetje een neefje had gekregen. De baby stond in de woonkamer en keek enorm scheel. Ik herinner me vooral de enorm drukke omgeving waarin het wiegje stond: donker hout en  klimopbehang. De  wajangpop op de kast leek het kind onophoudelijk aan te staren.

Schele baby

jij schele baby

omarmd door slingerwindsel

staar mijn navel na

Een gedachte over “Boshut: Schele baby

  1. Michiel

    die wand ziet er mooi uit, het is moeilijk de grootte voor te stellen.Misschien een foto die dit beter laat zien.
    \of een filmpje?
    gaaf……………
    groeten en liefs Michiel
    wanneer beginnen de eerste prive rondleidingen?

Geef een reactie

