Boshut verkenningen 1

In de eerste maand in de Boshut bracht ik materialen mee uit mijn atelier die ik vond passen bij de sfeer en kleuren van de locatie. Ik doorzocht de Boshut van Sonja Prins en de directe omgeving  op een rustige en intuïtieve manier op zoek naar voor mij interessante aanknopingsspunten . Ook nu weer maakte ik weer veel  foto’s. Aan het einde van elk bezoek schreef ik losse, samengestelde woorden op kladblokpapier die pasten bij intense ervaringen die ik opdeed met dieren (muis, duif, hommel, eekhoorn) en gevonden voorwerpen (foto’s van familieleden en onbekende huizen, kettingen van Sonja etc).Ik  lijmde de woorden met behangerslijm op de muur. Een deel van de kettingen van Sonja hing ik op aan spijkers die in de loop der jaren overal in de Boshut door Sonja op muren zijn aangebracht. Op dit moment ben ik begonnen om  naar aanleiding van  een aantal van de samengestelde woorden haiku’s  en korte verhaaltjes te schrijven.

Op kleine schaal bracht ik veranderingen aan in de ruimtes in en rondom de Boshut. Ook dit gebeurde op een rustige en gedoceerde manier. Ik ontdekte dat zelfs in dit vroege voorjaar al bloemen in bloei stonden in de omgeving van de Boshut (eerst sneeuwklokjes, daarna kleine blauwe bloemetjes en nu weer een heester met felrode bloemblaadjes) Bij elk bezoek pluk ik een bloeiende bloem en zet die bij de foto van Sonja. De kleine vaas wordt steeds gevuld  met vers regenwater uit één van de regentonnen die buiten staan.

Ik repareerde de achteringang bij Sonja slaapkamer met materialen die Sonja ook gebruikte om haar huisje provisorisch te onderhouden : plastic zeil, punaises en gevonden spullen. Ik vond stukken  kastpapier waarmee ik gedeeltes van de muren in huis heb behangen. Sonja perste en droogde bloemen/paddestoelen die ze vond in  haar tuin rondom de Boshut en maakte daarvan talloze zwart/wit kopiëen. Een gedeelte van een gekregen doos vol met dit soort kopiëen gebruik ik nu ook als wandversiering en lijm ik als behang direct op de muren. Ik onderzoek nog wat ik met dit gegeven wil/kan gaan doen  voor het ontwikkelen van eigen nieuw werk.

Geef een reactie

