het Verhalenorgel komt!!

Voor het project Verhalen van Dordrecht heb ik mijn conceptplan besproken met de coördinator kunst openbare ruimte van het Centrum Beeldende Kunst in Dordrecht. Ik heb groen licht gekregen om mijn plannen uit te voeren en zal zelfs ook in 2008 voor het project Verhalen van Dordrecht in een nieuwe wijk aan de slag kunnen gaan.
In samenwerking met de Dordtse draaiorgelbouwer Gijs Stal zal ik een ” Verhalenorgel” bouwen dat een mobiel en interactief object zal zijn waarmee ik in de wijken verhalen zal laten horen en ook verhalen zal kunnen opnemen.Ik heb een ontwerp gemaakt voor het front van dit object, dat in de komende maanden op vakkundige wijze door Gijs Stal zal worden gemaakt. Zelf zorg ik voor het schilderwerk van het orgel. De kast (die tegelijkertijd geluidsstudio zal worden) en het onderstel zullen worden gemaakt in samenwerking met mijn man Eric van Vliet, electrotechnicus en werktuigbouwkundige. Mijn collega en vriend Michael Markwick zal binnenkort een microsite bouwen voor het project die tot in ieder geval nog tot 2010 te zien zal zijn via de projectsite en mijn eigen website. Ook hiervoor heb ik inmiddels een ontwerp gemaakt.

Zie voor actuele informatie ook: microsite Verhalenorgel

loods orgelbouwer Gijs Stal in Dordrechtloods orgelbouwer Gijs Stal in Dordrecht 2werkruimte Gijs Stal.jpg

Geef een reactie

